Gaat je klacht over elektriciteit of aardgas?
Klacht over je elektriciteits- of aardgasleverancier
Heb je een klacht over je elektriciteits- of aardgasleverancier? Bijvoorbeeld over je energiefactuur?
- Dien eerst een klacht in bij je leverancier zelf, om hem de mogelijkheid te geven tot uitleg of aanpassing.
- Als je niet akkoord gaat met het antwoord van je leverancier of als je geen antwoord ontvangt binnen een redelijke termijn, dan kan je een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor Energie.
Klacht over je netbeheerder (Fluvius)
Heb je een klacht over Fluvius? Bijvoorbeeld over je aansluiting, de meterstanden op je factuur, je dossier zonnepanelen, de plaatsing van de digitale meter , of de betaling van een energiepremie?
- Ben je ontevreden over de behandeling van je klacht door Fluvius of wacht je al langer dan 14 dagen op een antwoord van Fluvius? Of ga je niet akkoord met het antwoord van Fluvius?
Dan kan je een klacht indienen bij de Klachtencommissie Fluvius. - Niet tevreden met het antwoord van de Klachtencommissie Fluvius? Dan kan je klacht indienen bij de Vlaamse Ombudsdienst.
Als dit niet tot een oplossing leidt, dan kan je een aanvraag indienen om je geschil met Fluvius door de Vlaamse Nutsregulator te laten behandelen. Dit is bedoeld als laatste stap.
Na indiening van je aanvraag onderzoeken we eerst of je aanvraag volledig is en of je geschil verder behandeld kan worden door ons. Is dat het geval, dan sturen we je aanvraag door naar Fluvius. We vragen Fluvius om een schriftelijke reactie en proberen binnen een redelijke termijn tot een oplossing te komen.